בניית קהלים | פרסום בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל

עולם הפרסום השתנה. הפלטפורמות המובילות היום בעולם הפרסום הם גוגל, פייסבוק ואינסטגרם.

בשוק כל כך תחרותי ורווי הדרכים להגיע לקהל העמוק והרלוונטי ביותר שלכם הם מגוונות ושונות

וכמעט תמיד יעברו בגוגל ובפייסבוק. ההבדלים בין פלטפורמות הפרסום האלו הם שונות לחלוטין

ברמת הממשק, הקהלים, יכולת האופטימיזציה והדרך בא אתם פוגשים את הגולש שנחשף למודעה.


פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – בניית קהלים

קהלים הם היכולת המרכזית שלנו לטרגט את קהל היעד שלנו ולהגיע קרוב ככל האפשר לאנשים

הרלוונטיים ביותר שיחשפו למודעה שאנחנו מפרסמים ולבסוף יהפכו לקונים מעורבים באתר שלנו.

בפייסבוק השימוש בקהלים הוא החלק החשוב ביותר ב AD SET והוא מורכב מתחומי עניין, אזורים

גאוגרפים, גילאים, מגדר ומיקומים. אין אפשרות לבנות קמפיין בפייסבוק ללא בניית קהל מבוסס

נתונים. חשוב לציין כי הפרסום באינסטגרם הוא מאותו ממשק של פייסבוק ונדרש להוריד או להוסיף

 מיקום ב – AD SET של הקמפיין שלכם.


פרסום בגוגל – בניית קהלים

פרסום בגוגל הוא שונה לחלוטין. לעומת פייסבוק ואינסטגרם שבהם אנחנו מחפשים את הקונה

ורודפים אחריי הקהל שלנו עם המודעות השונות, בגוגל הגולשים מחפשים אותנו ואת השירותים

והמוצרים שלנו.

בתהליך בניית הקמפיין בגוגל אנחנו משתמשים בקהלים בצורה שונה. אחד ההבדלים המרכזיים

והגדולים שיש לגוגל לעומת פייסבוק זו היכולת להשתמש בקהלים למטרת תצפית וללמוד על ההתנהגות

של הקהלים השונים מבלי לטרגט את הקהל. זה מקנה לנו מידע על רמת ההתעניינות השונה של

הקהלים במוצרים ובשירותים השונים שלנו ורק אחר כך – לפעול ולנתב את התקציב בהתאם לביצועים

של הקהלים השונים.

חשוב לדעת כי בגוגל אנחנו משלמים רק עבור קליק ולאחר שהגולש לחץ על המודעה ונכנס לאתר

לאתר שלנו ובפייסבוק ובאינסטגרם אנחנו משלים עבור חשיפות.


איפה הכי כדאי לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

את השאלה הזו שואלים אותנו המון ב- בי מדיה למעשה כמעט עם כל לקוח חדש כשנכנס לתהליך עבודה

נבנה את האסטרטגיה הכללית על השאלה סביב גוגל ופייסבוק ועדין אין לנו תשובה מוחלטת

עבור השאלה הזו. לא ניתן לדעת ולחזות מראש האם פייסבוק יעבוד טוב יותר מגוגל או להפך

עבור המוצרים שלכם והשירותים שלכם אלא רק תוך כדי תנועה וצבירת נתונים ניתן יהיה לומר איזו

פלטפורמה מתאימה לכם יותר. אך חשוב שתבינו שהמדיה החברתית היא שונה לחלוטין מרשת

החיפוש של גוגל וכן הייתי מציעה כמעט תמיד (תלוי בתחום) לפרסם גם בגוגל וגם בפייסבוק ובאינסטגרם.


פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק ובאינסטגרם

גוגל היא פלטפורמה שבא הגולש מחפש את המוצרים שלנו ובפייסבוק ובאינסטגרם אלו פלטפורמות

שאנחנו מחפשים ורודפים אחרי הגולש. צורת התשלום גם היא שונה וברשתות החבריה אנחנו נשלם

עבור חשיפה בעוד שבגוגל אנחנו נשלם עבור קליק ב מדיה – B אנחנו נדע לחקור את התחום שלכם

ונדע לנתב בין הפלטפורמות השונות כדי להגיע למקסום הרווחיות.